Laatste dag vakantie! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu Laatste dag vakantie! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu

Laatste dag vakantie!

Door: Joey

31 Augustus 2008 | Oostenrijk, Wenen

Goedendag allemaal!

Het is alweer bijna zover! Morgen werden wir anfangen! We hebben gisteren en vandaag weer enorm veel leuke dingen gedaan! Eerst zijn we vrijdag het Weense nachtleven verkent. Na een paar uur lopen hadden we eindelijke de leuke barretjes en cafe's gevonden. We wilden eerst niet zo lang blijven omdat omhalf 1 de laatste bus naar ons hotel gaat, maar na een paar halve liters (die hier in de uitgaansgelegenheden overigens maar €3,60 kosten) en leuke kroegen was het al snel later. Je hebt hier in het centrum de "Bermuda dreieck". Hierin bevinden zich alleen maar kroegjes en barretjes. Uitermate geschikt voor Ward en mij. Kaktus was de eerste kroeg, waar wij al snel hoge ogen gooiden met onze dans-moves. Na een kleine kroegentocht hebben we nog geprobeerd met de bus of metro terug te komen maar dit lukte helaas niet. Dan maar een taxi pakken. Een rit vsn zeker een half uur (inclusief tussenstop om eten te kopen)! Wij kwamen onze kamer onder luidgezang binnengelopen en zagen wij twee yankees diep in slaap. Wij besloten ons geweldige gezang te staken en dit voorbeeld te volgen. Na zaterdag uitgeslapen te hebben, pakten we de metro naar "Schloss Schönbrunn". Voor diegene die het niet weten, dit is het paleis van Kaiserin Sissi und Kaiser Franz Josef. Na de zijkant en de achterkant van het paleis te hebben aangezien als voorkant en foto's van gemaakt te hebben, vonden we uiteindelijk toch nog de voorkant. Daarna hebben we een vluchtige kijk genomen aan de binnnenkant, maar zijn snel doorgelopen naar de tuinen. Wat is het groot! Overal staan ook nog kleine gebouwen, die ook nog eens zo groot zijn als 3 woonhuizen. Na deze geweldige indrukken zijn wij verder gerezen naar ons Jugendwohnhaus, om te kijken of deze er ook zo geweldig uitziet. Je kan niet zeggen de het een Schönbrunn is, maar lelijk is ook wat anders. We hebben even binnengekeken en gepraat met de receptionist. Misschien dat we morgen of overmorgen al daar naartoe kunnen verhuizen, maar daar moeten we morgen even over bellen! Hierna hebben we de U-bahn teruggepakt naar het hostel en zijn tussendoor nog even gestopt voor ons avondeten. In het hostel hebben we nog wat zaken geregeld omtrent onze stages en hebben we een filmpje opgezet. Zoals gewoonlijk val ik natuurlijk net voor het einde in slaap en krijg ik de clue niet mee. Na de film vonden we het wel welletjes en besloten wij schaapjes te gaan tellen. Zondagochtend zijn wij vol goede moed wederom afgereisd naar het jugendwohnhaus, om een meldezettel (verklaring dat wij werkelijk daar wonen) te halen. Hier kregen wij natuurlijk te horen dat het zondag is en dat het dus niet mogelijk is om zo'n zettel te halen. We hadden gister al met Kim afgesproken (meisje van de hotelschool) dat we zouden meeten. We hebben afgesproken bij "het Prater". Hier bleek dat het niet alleen een reuzenrad is maar een heel pretpark. We hebben een beetje bijgepraat en een hotdog gegeten. Vervolgens zijn wij naar de Donau gegaan om erachter te komen dat hier allemaal, soort van strandtentjes zijn. Na even rondgelopen te hebben, zijn we in het centrum wat gaan eten. Ik heb een soort pannetje met vlees en aardappelen gehad, superlekker! Na het eten hebben we afscheid genomen van Kim en zijn wij naar ons hostel gegaan om, hoe kan het ook anders...onze dagboeken bij te werken!

• 31 Augustus 2008 - 21:43

Kiiem:

Was me het dagje wel. Ik vond het iig super gezellig en ik heb lang niet zo veel gelachen :P

Kus!