de start - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu de start - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu

de start

Door: Joey

28 Augustus 2008 | Oostenrijk, Wenen

ja!! we zijn dan eindelijk aangekomen in Wenen! We hadden tijdens de reis een coupé voor 6 personen voor onszelf, met stoelen die je helemaal plat kunt leggen. Na een kleine verkenning in de trein en een luchtige maaltijd en een hoogstaande Weizen, zijn we met een biertje in de hand en een filmpje op de laptop heerlijk in slaap gevallen. Na een uurtje werden we wakker en hebben we een ontzettend smerige bak koffie gedronken in de bistrowagen. Je kan dus wel zeggen dat wij een zeer onaangename reis hebben gehad. Aangekomen op het station "Wien Westbahnhof" wenen namen wij de U-bahn en arriveerden wij mooi op tijd (lees 2 uur te vroeg), bij het Palace hostel, oftewel Schloss hostel. Het heet Palace hostel, maar het is ook bijna een paleisje. De kamers hebben alles erop en eraan, een eigen badkamer met douche en uitzicht over wijngaard. Na snel uitgepakt te hebben en een vlugge douche, zijn wij richting stad gegaan. Echt mooi! supermooie gebouwen en winkels. Het valt me wel op dat Nederlanders gemiddeld een stuk dikker zijn dan Oostenrijkers. Vanuit de stad zijn Ward en ik richting onze hotels gegaan om stiekem al eens even een kijkje te nemen. Het Imperial ziet er in het echt nog een stuk chiquer en mooier uit dan op de foto. Toen door naar hotel Imperial riding school van Ward. Ook een erg mooi hotel en ook erg groot. Na deze vermoeiende tripjes was het tijd om ons vochtgehalte aan te vullen en daarna richting hotel te vertrekken. Wij hebben ons hier net omgekleed en staan op het punt een leuke bierstube op te zoeken...

• 29 Augustus 2008 - 19:23

Harrie:

Joey,
    Dat je op de eerste dag al een bericht plaatst. En dat je twee uur te broeg bij de hostel was. Goed gedaan en blijf doorgaan met het schrijven van jouw berichten. Da's mooi man

• 29 Augustus 2008 - 19:44

Kim:

Hey Joey!

Gaat ward ook in The Imperial Riding School stage lopen?! Daar zit ik ook!

Ik weet niet hoe het verder met jullie internet gesteld is, maar Wendy en ik gaan waarschijnlijk morgen even meeten. Zin om mee te gaan?

Laat maar even wat weten!

Kus

• 30 Augustus 2008 - 19:02

Thijs:

Ha Joey,

hoe was het in de bierstube?

Mariska heeft de voor het eerst in onze auto gereden... ik snap nu wat jij bedoelt!

Veel succes met het up to date houden van je mooie cadeau.. haha

groet'n uit het mooie dorpje aan de goede kant van de IJssel!

• 31 Augustus 2008 - 10:46

Mama:

hai schat,
    papa en ik hebben vanmorgen de foto's bekeken en vonden het heel leuk en mooi. gisteren heb ik de tickets besteld voor het vliegtuig vanaf dusseldorf en straks gaan we naar arnhem om kaartjes te kopen voor de trein van zutphen naar dusseldorf. We vertrekken de 14e en gaan dan de 17e november weer terug. Kijk maar vast voor ons voor een leuk hotelletje en niet zo'n dure als de imperial.
    ik schrijf wel gauw weer.
    kusjes papa en mama.

• 31 Augustus 2008 - 11:50

Mariska:

Hee Lief!
    Leuk die foto's! Wij willen zo snel mogelijk boeken om naar je toe te komen! Dus als je weet welke dagen we het beste kunnen komen moet je het maar even laten weten!
    in ieder geval de week van 18/10 tot 25/10! Veel plezier nog en gedraag je!:p
    ik hou van je! liefs