Een kleine promotie - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu Een kleine promotie - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu

Een kleine promotie

Door: Joey

Blijf op de hoogte en volg

18 September 2008 | Oostenrijk, Wenen

De vakantie zat er weer op en deze man moest weer aan de slag. Vandaag had ik een late dienst, zodat ik ook hier kon kijken wat de housekeeping deed. In het begin was dit ook weer kamers poetsen, maar na 2 kamers waren we klaar en konden we de kamers voor de avond klaar maken. Iedereen krijgt 30 kamers en moet daar water en chocola brengen en het dag-dekbed afhalen en alles een beetje netjes maken. Dit is toch wat beter als 's ochtends stofzuigen! de tijd ging dan ook supersnel! Woensdag mocht ik meelopen met de Hausdame (supervisor), ik dacht de hele dag, maar later bleek dat we samen 2 kamers gingen controleren en ik daarna alles zelf mocht doen. Vandaag nog alleen vertrek kamers, zodat ik er zolang als ik wilde over kon doen. Dit is een mooi werkje voor mij! Alles wat niet goed is, daar bel ik iemand voor op en die zorgt dat het verbeterd word. Toch was ik redelijk kapot die avond. Waarschijnlijk van alle nieuwe indrukken etc. dus vroeg het bed in. Donderdag kreeg ik ook aankomst kamers. Weer een stukje meer verantwoording, want deze kamers moeten voor een bepaald tijdstip gecontroleerd en klaar zijn! Het ging me allemaal heel goed af en ik kreeg zelf nu ook een telefoon, dat ik zelf de echnische dienst kon opbellen. 's avonds heb ik heerlijk in de sauna gezeten! Is heerlijk na een lange dag, de sauna induiken. Daarna nog ee filmpje gekeken en vroeg het bed in! Vrijdag was op het werk eigenlijk hetzelfde as gister, alleen kreeg ik weer meer kamers en was ik in de ochtend de enige die aan het controleren was. 's avonds hadden we (Niels, Charlotte en Ik) met Ward in de stad afgesproken. We zijn naar een loungebar achtig iets geweest (sky-bar en DO & CO). Hierna zijn we nog naar de Kaktus geweest en daarna lekker in de wol. Zaterdag mocht ik er mooi op tijd uit, half 7. Vandaag was ik in de ochtend weer alleen aan het controleren en kwam om 12 uur ee supervisor, die de manager afloste. Na het werk snel naar huis en even at eten, want we hebben vanavond afgesproken met 3 andere mensen uit Den Haag. Het was supergezellig. We zijn eerst naar de film geweest en daarna nog wat met zijn allen wezen drinken in een loungebar. Toen vonden de dames het bedtijd en bleven de echte mannen over en zijn we wederom naar de Kaktus geweest. Zondag was het op het werk precies hetzelfde als zaterdag. Ik was redelijk moe van de afgelopen twee dagen en ben vanavond mooi op tijd naar bed gegaan. Op het werk maandag was het wel leuk, ik begin steeds meer mensen te kennen en kan me ook steeds beter in de gesprekken mengen (Oostenrijs is namelijk heel anders dan duits en als ze snel praten is het net Deens). Wat ook leuk was,dat ik te horen kreeg dat ik de volgende ochtend helemaal alleen was, dus geen manager of supervisor! De dindag is inmiddels aangebroken en Joey kwam aan op het werk. De manager vertelde watik moest doen en vertrok. Ik moest alle interne communicatie doen, wat de houskeeping aanging. Dat wil zeggen met de receptie communiceren welke kamers wanneer klaar moeten zijn, of er nieuwe aankomsten zijn, dit alles aan de houskeepsters doorgeven en het zo brengen dat ze er toch nog zin in hadden om dt goed te doen. Buiten dit, had ik ook nog gewoon de kamers om te controleren. Tussen 9 en 10 liep het storm aan de telfoon, minstens 1 of 2 telefoontjes per minuut! Ik moet zeggen dat ik het op een gegeven moment goed door had en ik als een volleerd supervisor de afdeling aanstuurde! Na de middag mocht ik de telefoon weer afgeven en kon ik rustig kamers controleren. 's avonds zijn Ward, Charlotte, Niels en ik nog naar een technofeest geweest. de bas stond zo hard, dat je je haar en broek voelde trillen, maar je wel normaal met elkaar kon praten. Dit was ook wederom weer supergezellig en we waren ook laat,of vroeg (wat men wil), weer thuis. Woensdag ben was ik vrij en kon lekker uitslapen. 's middags lekker zwemmen en 's avonds een filmpje kijken. Vandaag was ik alweer om half 10 eruit en heb ik het hele appartement uitgesopt! Toen lekker gefitnessed en daarna met Ward (die net uit zijn bed kwam) een kopje koffie gedronken. Om de middag toch nog iets te doen heb ik de wijk een beetje verkend, maar zoals verwacht is hier dus niet veel te doen. Nu ben ik een met mijn weekly's voor mijn begeleider van school bezig en ga ik zo misschien nog even hardlopen. Ik zit nu bij iemand op de kamer die gratis internet heeft, dus gooi ik voor de liefhebber ook nog wat foto's op de site!

  • 18 September 2008 - 19:30

    Kiiem:

    Joey!

    Wat een luxe! Je hebt echt geluk met je stage hoor! Ik poets nu al 3 weken! Gelukkig is morgen mijn laatste dag, maar wel de terror dag.

    We meeten van t weekend, dan kan ik ook eindelijk weer eens chillen :P

    Kus!

  • 18 September 2008 - 20:27

    Antje:

    Lieve Joey.,
    Nu supervisor mooie titel hahaha dat is het echte werk controleren en controleren en nog eens controleren,je voelt je heel wat al he hahaha,nu mooi spannend verhaal heb je weer neergezet,en de telefoontjes ja hoort er allemaal bij-staat ook interessant-maar geeft niet je weet waar JIJ het voordoet.Lakens uitdelen,kamermeisjes,hahahaha..ik heb weer met een glimlach zitten lezen hoor.Groeten uit Zutphen en een dikke zoen van mij Antje.Ik wil er alleen mee zeggen in het kort dan,je begint altijd onderaan en eindigt bovenaan...dag kanjer..

  • 19 September 2008 - 11:01

    De Vd Wegentjes:

    hoi joey,
    gister waren manouk en ik bij jou ouders manouk moest biljarten (gewonnen natuurlijk) en we hoorden van je moeder dat je het erg goed naar je zin hebt daar in oostenrijk,leuk om te lezen wat je allemaal moet doen en hebt gedaan als je een beetje je draai kunt vinden dan gaat de tijd ook wel een beetje snel. nou we sturen nog wel eens een berichtje . maar voor nu een dikken knuffel van ons alledrie. XXX

  • 19 September 2008 - 19:54

    Willeke:

    Hey neefje

    Ik vind het fantastisch dat je het zo naar je zin hebt,maar missen je toch wel een beetje.
    Als dispensatie is Tom maar even langs geweest bij je ouders en heeft meteen nog weer een Ajax jack meegenomen. Ik hoop dat je dat niet erg vind.We horen nog van elkaar.

    Een dikke kus en knuffel uit Eefde

  • 21 September 2008 - 12:46

    Marielle:

    Ha Joey!
    Ik dacht laat ik 's ff kijken hoe het met Joey is, zo te zien vermaak je je prima, wat een lekker weer daar zeg! Ben wel erg benieuwd geworden naar Wenen, ziet er super uit op de foto's! Mis je ons nog wel een beetje?
    liefs Marielle

  • 22 September 2008 - 14:59

    Mama:

    Hallo schat
    Hier weer een berichtje van ons. Het gaat hier goed, alleen heb ik van de week een hele drukke week. Renie is vandaag met vakantie gegaan.
    Vrijdagavond moet papa uit biljarten en krijg ik 20 happen en stappers.Komt net een buurvrow uit de Dieserstraat met papieren
    of het goed is of ze met de buurt tegen 6 uur half zeven een borreltje kunnen komen drinken en de bedoeling is als het loopt om dat elke laatste vrijdag van de maand te doen. Als dat lukt zodat wel leuk zijn. Zaterdag heb ik 19 duitsers met happen en stappen, dat was goed voor jou geweest voor de taal, maar ik denk dat je je ondertussen nu wel aardig kunt redden. Zondagmorgen om 10 uur hebben we dus 30 personen koffie met gebak, wat jij nog aangenomen hebt.Morgen ga ik voor de eerste keer weer bloemschikken, heb er erg veel zin in.Ik schrijf je gauw wel weer.
    Kusjes van ons allen.

  • 22 September 2008 - 21:12

    Sander:

    eeey dibbes!!!

    goed om te lezen dat het goed gaat!!!mooie verhalen.
    denk dat ik zelfs nog wel ffkes langs kom :)
    gaan we een avondje goed stappen!!!
    oh ja, we hebben 1 a-lid. hoor je zeker snel wat van
    gou je taai en tot snel,
    grtz s to the v

  • 24 September 2008 - 12:34

    Sagius:

    Joey!

    Ouwe str***er hoe is het in Wenen? nog reacties gehad van locals over een evenementje wat 3 jaar geleden plaatsvond toen er 4 pracht van gele godenzonen en dito prullenbak die de stad onveilig maakten?

    Hier voor de rest alles bon. en daar?

    Zuip ze!

    Gegroet,

    Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

Het einde in zicht!

25 December 2008

Taartenverkoper Joey

23 November 2008

Een tijd van bezoekjes!

04 November 2008

Receptie 2

26 Oktober 2008

Ja! receptie!

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 16726

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: