Lekker poetsen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu Lekker poetsen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van joeygoeswenen - WaarBenJij.nu

Lekker poetsen!

Door: Joey

Blijf op de hoogte en volg

01 September 2008 | Oostenrijk, Wenen

Wat vroeg!! 6uur opstaan en dan later merken dat je een uur te vroeg aanwezig bent. Nee, ik had wel de goede tijd onthouden, alleen de trein reed wat sneller als gedacht! Ik heb toen eerst maar een lekker kopje koffie gedronken bij het hotel er tegenover. Om half negen was het zover de eerste werkdag kan beginnen. Eerst even het papierwerk afhandelen en dan een introductiedag denk ik. Nee hoor, meteen na de handtekeningen, word de housekeeping-afdeling gebeld en kan Joey lekker poetsen. Ik kreeg een persoonlijke leerjuffrouw aangewezen, die mij zal leren poetsen. Al snel blijkt dat ik hier toch wel een beetje ervaring in heb en al gauw doe ik de woon- en slaapkamers alleen! goed hè? De badkamer is nog een beetje hooggegrepen, maar ik denk dat ik morgen een goede kans maak. Na ongeveer 15 kamers te hebben schoongemaakt, allemaal in mijn nette pak, was het tijd voor pauze! Na het eten heb ik achter de schoonmaakjuffrouw (Didi) aangehuppelt, want zo hoefde alleen nog maar alle planten in het hotel water te geven. Zo kon ik wel mooi het hele hotel zien en stiekem even op het bed liggen van de suite van €5000,-. Het is een grote kamer, dat zeker (200m2), maar er zit niet veel bijzonders in. Alleen oude banken, wel een flatscreen, maar niet eens een bubbelbad, geen €5000,- waard. om half 3 waren we klaar met alles schoonmaken en water geven en ging mijn leermeesteres naar huis. Ik heb toen nog een rondleiding gekregen door de F&B afdeling. 3 uur een ik was klaar voor deze dag! Ik moet zeggen dat het een heeeeel mooi hotel is, alleen de kamers zijn zo duur. Na het harde werken heb ik de U-bahn naar huis gepakt en daarna de hardloopschoenen aangedaan en de Wilhelminenberg maar eens op en af gehobbeld. Dit was nog zwaarder dan de berg op vakantie! Helemaal kapot, heb ik Kim opgebeld, wat zij met eten deed en toevallig kon ik mooi aanschuiven. Hier heb ik ook nog drie mensen leren kennen van de hotelschool in Den Haag. Met hun gaan we deze week gezellig een pilsje pakken!


  • 02 September 2008 - 11:46

    Mariska:

    Hee Lief!
    Mooi dat je al zo goed kan schoonmaken! Daat scheelt alweer voor mij voor later!:p
    Liefs

  • 02 September 2008 - 13:04

    Laura:

    Hey Joey!

    Vanaf mn werk dacht ik opeens, zal jouw Wenen verhaal ff checken!
    wat goed dat je al zoveel hebt geschreven, leuke foto's en een schoonmaaktalent hebt ontwikkeld!

    (ik zeg stoppen met school en je storten op je nieuwe roeping.. ;)

    Succes!

    x Laura & Harmen

  • 02 September 2008 - 14:07

    Mama:

    lieve Joey
    hier is dan weer een berichtje van mij. Ik vond het fijn je stem gisteren weer te horen en dat je het leuk vond in de imperial.Wat ik je vragen wilde heb je al wat met Roeland afgesproken, dat hij het geld naar ons overmaakt en dat ik het dan wel zal betalen.Vanavond moet ik voor de eerste keer weer bowlen en morgen trein ik even heen en weerom naar arnhem, want ze hebben me maar zitplaatsen tot duisburg gegeven en wel treinkaartjes naar Dusseldorf. Maar zien wat dat weer wordt.
    Veel plezier en kusjes mama

  • 02 September 2008 - 18:34

    Marielle:

    Ha Jooowie!

    Leuk hoor om je verhalen te lezen, de foto's zijn ook erg mooi! Ben benieuwd naar de volgende foto's! Het is hier wel erg rustig zonder jou hoor, kunnen niet eens gezellig daldeejen!
    Liefs Marielle

  • 04 September 2008 - 07:55

    Karin:

    Hallo Joey!
    Na, wie geht's? Jouw oom Jan heeft er eens even voor gezorgd dat je site ook tot in Heidelberg bekend is ;)
    Ben je al tot chef badkamers benoemd? Je hebt toch geen vlekken op je pak gemaakt he? Of is de afdeling stomerij de volgende halte voor jou in het hotel? Ben benieuwd naar je volgende avontuur in de wereld die stage heet..
    Geniet ervan, tschüssie Karin

  • 06 September 2008 - 09:36

    Mama:

    Ik zie dat je nog steeds geen internet-verbinding hebt,dus dit kun je dus niet lezen.
    kusjes mama.

  • 06 September 2008 - 17:32

    Willeke:

    Hey Joey
    Eindelijk een woordje uit Eefde.Als je terug bent mag je je bij ons
    ook wel een keer uitleven op het poetsen.
    Groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

Het einde in zicht!

25 December 2008

Taartenverkoper Joey

23 November 2008

Een tijd van bezoekjes!

04 November 2008

Receptie 2

26 Oktober 2008

Ja! receptie!

Actief sinds 17 Aug. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 16730

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: